انرژی‌های مازاد بر نیاز بدن که معروف به کالری‌های اضافه هستند از طریق مواد غذایی و حتی نوشیدن وارد بدن می‌شوند. دکتر تیرنگ نیستانی معتقد است که این کالری‌ها به شکل بافت چربی در بدن ذخیره می‌شوند. او در این باره می‌گوید: خیلی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند مصرف برخی مواد غذایی مثل برنج، نان، شیرینی و... ممکن است باعث چاقی‌شان شود.

در صورتی که هر منبعی اگر به‌درستی مورد استفاده قرار نگیرد، ممکن است باعث به‌وجود آمدن کالری اضافه شود؛ حتی میوه و سبزیجات هم ممکن است باعث به‌وجود آمدن این مشکل شوند. دومین نکته‌ای که حائزاهمیت است این است که وقتی گفته می‌شود این مواد به شکل چربی ذخیره می‌شوند، یعنی تنها یک راه برای برداشتن چربی وجود دارد. در صورتی این چربی برداشته می‌شود که بدن در وضعیت نیاز به انرژی قرار بگیرد.

در این مواقع این نیاز دیگر از طریق منابع غذایی دریافت نمی‌شود بلکه ناگزیر از منابع ذخیره چربی برداشته می‌شود. برای همین چربی ذخیره قابلیت این را ندارد که از طریق مدفوع یا ادرار دفع شود.  با شرح کامل این قضیه مشخص می‌شود وقتی چربی از این طرق دفع نمی‌شود، پس چگونه قادر است از روی پوست ازبین برود؟! برای همین  با صراحت اعلام می‌کنم کرم‌های لاغری هیچ تاثیری در دفع چربی‌ها و کاهش وزن ندارند.