دکتر رحمانی با تاکید بر این‌که ویتامین D در منابع گیاهی یافت نمی‌شود، می‌گوید: ویتامین D از طریق مواد‌غذایی حیوانی و همین طور تابش اشعه UV آفتاب به زیر‌پوست تامین خواهد شد.

به گفته این متخصص تغذیه، غنی‌ترین منبع غذایی ویتامین D، روغن کبد ماهی است که البته مصرف دائم ندارد و ممکن است به شکل درمانی مورد استفاده قرار گیرد. ماهی‌های پرچرب مانند سالمون و ساردین نیز منابع خوبی از ویتامین D محسوب می‌شود. در کنار اینها، شیرهای غنی‌شده با ویتامین D که امروزه در دسترس افراد قرار‌دارد، لبنیات، تخم‌مرغ (بویژه زرده آن) و جگر نیز منابع ویتامین D است. البته کسانی که زرده تخم‌مرغ را مصرف نمی‌کنند، ویتامین مورد نیازشان هم تامین نشده و در مورد جگر هم با توجه به اثرات نامناسبی که دارد، مصرف آن چندان توصیه نمی‌شود.

بنابراین می‌توان گفت منابع غذایی زیادی برای دریافت این ویتامین به مقدار کافی وجود ندارد و برهمین اساس متخصصان تغذیه، مکمل‌یاری و استفاده از کمی تابش خورشید در طول روز را روشی مناسب برای تامین ویتامین D می‌دانند. دکتر رحمانی با اشاره به این موضوع، می‌افزاید: استفاده از تابش آفتاب هم نباید در زمان اوج تابش باشد. بنابراین برای دریافت ویتامین D نباید در فواصل زمانی دو ساعت قبل و بعد از ظهر در معرض نور قرار بگیرید. همچنین به هیچ عنوان نباید مکمل‌های ویتامین را خودسرانه و به طور مداوم مصرف کنید، چراکه میزان بیش از حد نیاز این ویتامین‌ می‌تواند موجب مسمومیت فرد شود.